Handelsbetingelser for VVSTime.dk

Forretningsbetingelser for VVS Time ApS

1. ANVENDELSE, GYLDIGHED OG AFTALEGRUNDLAG
1.1. Disse forretningsbetingelser (herefter “Betingelserne“) er gældende for enhver ydelse, der leveres af

VvsTime ApS
Skjulhøj Allé 32
2720 Vanløse
CVR-nr. 43420267
(herefter “Virksomheden“)

medmindre andet er udtrykkeligt og skriftligt aftalt.

1.2. Betingelserne er vedtaget/accepteret af Kunden, hvis:
i. Betingelserne har været vedhæftet et tilbud fra Virksomheden,
ii. at der i fremsendt tilbud er henvist til Betingelserne og tilbuddet er blevet accepteret af Kunden,
iii. at der på baggrund af afgivet tilbud med tilhørende Betingelser, er fremsendt ordrebekræftelse,
iv. at Kunden selv har tilmeldt sig abonnementsløsning via onlinetilmelding,
v. at Kunden har tilmeldt sig via kontakt til kontakt@vvstime.dk, eller
vi. hvis Kunden på anden måde må anses at have accepteret Betingelserne, herunder ved brug af Ydelsen ved eksempelvis telefonisk kontakt i akutte tilfælde uden tidligere tilmelding/registrering iht. ovenstående punkter.

1.3. Selvom Virksomheden ikke senere henviser til Betingelserne i ordrebekræftelser, aftaler eller i form af anden korrespondance, så accepterer Kunden, at Betingelserne skal gælde for enhver ydelse, så længe at det pågældende aftaleforhold ikke er opsagt eller på anden måde ophørt.

1.4. Ønsker Kunden at handle på sine egne vilkår uanset hvilken type disse måtte være, kræver dette Virksomhedens forudgående skriftlige godkendelse heraf. Enhver henvisning til sådanne vilkår som Kunden måtte indsætte i Kundens accept af Virksomhedens tilbud udgør ikke en uoverensstemmende accept, da en henvisning til Kundens egne vilkår skal være uden retsvirkning for Virksomheden.

1.5. Disse Betingelser udgør sammen med Ordrebekræftelsen og/eller faktura det samlede aftalegrundlag
(herefter ”Aftalen”).

1.6. Hver part (Kunden såvel som Virksomheden) skal straks give den anden part besked, såfremt den pågældende part ændrer sin status som juridisk person, tages under konkurs- eller anden insolvensbehandling, samt i tilfælde af frivillig likvidation.

2. YDELSEN
2.1. Virksomheden udbyder konsulentydelser inden for VVS-arbejder på abonnement (herefter ”Abonnementsydelsen”) eller som individuel rådgivningssession (herefter ”Engangsydelsen”).
Samlet benævnes disse ydelser som “Ydelsen“. Ydelsen er nærmere angivet på Virksomhedens hjemmeside under [www.vvstime.dk/…] og vedlagt Betingelserne som Bilag 1.

2.2. Virksomheden er berettiget til helt eller delvist at lade Ydelsen samt øvrige arbejder i forbindelse med leveringen af Ydelsen udføre hos underleverandører, herunder eksempelvis rekvirering af VVS’er til udførelse af visse fornødne arbejder i forbindelse med eller i forlængelse af ydet rådgivning, eller i øvrigt såfremt det måtte findes nødvendigt. Kunden skal dog altid orienteres herom og acceptere dette forinden rekvirering sker, såfremt dette måtte resultere i en ekstraregning, som skal betales af Kunden udover Ydelsen.

2.3. Virksomheden er ansvarlig for alle handlinger og leverancer foretaget af underleverandører på samme måde, som hvis de var blevet leveret af Virksomheden selv. Et eventuelt mellemværende mellem Virksomheden og dennes underleverandør er Kunden uvedkommende.

2.4. Virksomheden afgiver ikke garanti for, at Ydelsen vil resultere i en fuldstændig afhjælpning af ethvert problem relateret til VVS-arbejder, da VVS-arbejder har meget forskellig karakter. Virksomheden bestræber sig imidlertid i størst muligt omfang på at begrænse en potentiel skade mest muligt, og bestræber sig på at yde kvalificeret rådgivning, således at Kunden kommer bedst muligt videre og kan få afhjulpet sin skade.

3. TILBUD, ORDREBEKRÆFTELSE OG AFTALEINDGÅELSEN I ØVRIGT
3.1. Alle fremsendte tilbud er gældende i 14 dage fra tilbuddets datering, medmindre andet udtrykkeligt fremgår af tilbuddet. Tilbuddet er først bindende for parterne, når Virksomhedens ordrebekræftelse er fremsendt til Kunden (”Ordrebekræftelsen”). Har Kunden tilmeldt sig Ydelsen via onlinetilmelding vil Ordrebekræftelse alene fremsendes til oplyste e-mailadresse og ikke ved tilbud fremsendt forinden.

3.2. Priser anført i tilbuddet/Ordrebekræftelsen er i danske kroner (DKK) inkl. moms, og priserne er gældende i én Periode (som nærmere defineret under pkt. 5.1 ).
Orientering om prisændringer efter første Periode vil fremsendes senest den 31. oktober med virkning pr. den 1. januar året efter. Regulering af priser vil foretages i medfør af pkt. 4.10 .

3.3. Produktinformationer, illustrationer, tegninger og oplysninger om tekniske forhold, præsentationer m.v. på Virksomhedens hjemmeside eller lignende, er alene vejledende og kan ikke stå alene.
Virksomheden er i den forbindelse alene ansvarlig for rådgivning ydet som led i Ydelsen. Se i øvrigt pkt. 9 om Virksomhedens ansvar.

4. BETALINGSBETINGELSER OG PRISREGULERING
4.1. Ydelsen afregnes som forudbetaling pr. måned eller årligt afhængig af Ordrebræftelsen.

4.2. Når Kunden har bestilt Ydelsen (herunder tilmeldt sig Abonnementsydelsen), kan denne ikke afbestilles. Opsigelse må ske i som beskrevet i pkt. 5.2 .

4.3. Virksomhedens fakturaer, såfremt disse fremsendes, forfalder til betaling otte dage efter fakturadatoen.

4.4. Forfaldne, ikke-betalte beløb forrentes med 2% pr. påbegyndt måned der tillægges hovedstolen.
Virksomheden er herudover berettiget til at opkræve et rykkergebyr på 100 kr. pr. rykkerskrivelse.
Virksomheden forbeholder sig derudover i erhvervsaftaler (B2B) retten til at pålægge et engangsbeløb i form af et kompensationsgebyr på 310 kr.

4.5. Ved for sen betaling, vil eventuelt aftalte rabatter bortfalde fremadrettet, uanset om Ydelsen opretholdes.

4.6. Såfremt Kunden har forfalden gæld til Virksomheden, er Virksomheden berettiget til at suspendere enhver levering af Ydelsen til Kunden, indtil fuld betaling, inkl. eventuelle renter og gebyrer, har fundet sted.

4.7. Kunden er ikke berettiget til at modregne eller tilbageholde nogen del af Virksomhedens tilgodehavende som følge af et eventuelt påstået krav mod Virksomheden.

4.8. Ændringer i offentlige afgifter, herunder skatter af enhver art, som indtræffer efter fremsendelse af Ordrebekræftelsen er Virksomheden uvedkommende, og vil blive pålagt Kunden med én måneds varsel til udgangen af en måned.

4.9. En generel regulering af prisen, udover pkt. 4.9 , for Ydelsen, vil som udgangspunkt ske én gang årligt og vil for erhvervsaftaler være individuelt bestemt. I forbrugerforhold vil prisen for Ydelsen reguleres med [3%] p.a.

5. BINDINGSPERIODE OG OPSIGELSESVILKÅR FOR ABONNEMENTSYDELSEN
5.1. En bindingsperiode for Abonnementsydelsen vil til enhver tid løbe i ét år fra Aftalen er indgået ved Kundens accept, jf. pkt. 1.2 , og til udgangen af måneden året efter (”Perioden”). Accepterer Kunden eksempelvis Aftalen den 15. marts, vil den første Periode løbe fra den 15. marts det pågældende år til og med den 31. marts året efter. Derefter vil Perioden løbe ét år ad gangen.

5.2. Ønsker Kunden at opsige Abonnementsydelsen, skal dette ske skriftligt til Virksomheden senest 30 dage inden udløb af Perioden. Opsiges i løbet af en Periode med minimum 30 dages varsel, vil fornyelse ikke finde sted og Abonnementsydelsen vil anses for opsagt til udgangen af måneden med en måneds varsel. En eventuel forudbetaling vil blive tilbagebetalt forholdsmæssigt for resterende del af Perioden.

5.3. Har Kunden ikke rettidigt opsagt Abonnementsydelsen, vil automatisk fornyelse af Abonnementsydelsen finde sted. Kunden anses i så fald for automatisk at have accepteret en ny Periode.

5.4. Ønsker Kunden at opsige sin Abonnementsydelse i første Periode, vil der blive pålagt et opsigelsesgebyr på 500 kr. Tilbagebetaling af Kundens eventuelle tilgodehavende for Perioden vil følge det i pkt. 5.2 anførte.

6. LEVERING AF YDELSEN
6.1. Ydelsen leveres ved rådgivning over telefonen, som videokald, eller via anden digital/online løsning stillet til rådighed af Virksomheden.

6.2. Ydelsen leveres som udgangspunkt på hverdage mellem 08:00 – 20:00) og i weekenden mellem 08:00-14:00, medmindre andet er aftalt.

6.3. Såfremt Virksomheden i akutte tilfælde ikke er til at komme i kontakt med ved gentagne forsøg herpå inden for 30 minutter inden for sædvanlige tidsrum iht. pkt. 6.2 , er Kunden berettiget til er ophæve nærværende Aftale og modtage tilbagebetaling for resterende del af Perioden. Kunden kan ikke gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende, herunder gøre krav på erstatning, medmindre den manglende kontakt skyldes Virksomhedens groft uagtsomme eller forsætlige forhold. Ophævelse i medfør af denne bestemmelse skal ske skriftlig, straks og senest 5 dage efter kontakten var forsøgt med dokumentation for forsøg på kontakt.

7. KUNDENS FORPLIGTELSER
7.1. Kundens aktive og rettidige involvering/medvirken er af afgørende betydning for optimal levering af Ydelsen og dermed muligheden for et optimalt resultat samt at få begrænset en potentiel/eventuel skade.

7.2. Kundens manglende rettidige involvering/medvirken kan få afgørende indflydelse på en eventuel skades omfang, som følge af øget vandindtrængning m.v.

7.3. Kunden skal rettidigt videregive alle relevante oplysninger og materialer til Virksomheden, herunder afsætte de nødvendige ressourcer, herunder eventuelle medarbejdere ved erhvervsaftaler, til at fremskaffe oplysninger og materialer, samt afsætte eventuel tid til tests og rådgivning.

7.4. Kunden forpligter sig til at give adgang til tilgængelig produktinformation, nødvendige systemer,
brugerinformation og øvrig dokumentation, som er aktuel og relevant for Virksomhedens levering af Ydelsen og opfyldelse af Aftalen.

7.5. Kunden er tilmed forpligtet til at sikre tilstrækkelig og klar forbindelse/signal således at gennemførelse/levering af Ydelsen er mulig.

8. GARANTI, REKLAMATION MV.
8.1. Virksomheden kan afvise klager og skader, der skyldes upassende brug, manglende påpasselighed/vedligeholdelse, utilstrækkelig håndtering m.v. En eventuel garanti på et produkt kan hverken udstrækkes, begrænses eller berøres af nogen forpligtelse eller noget ansvar, som følge af at Virksomheden har ydet rådgivning eller service i forbindelse håndteringen af et VVS-produkt. Virksomheden understreger at Virksomheden ikke er leverandør af VVS-produkter, og reklamation over et mangelfuldt produkt skal rettes mod producenten/leverandøren heraf. Virksomheden er dog behjælpelig med rådgivning om produktet og kontakten til pågældende leverandør/producent såfremt Kunden har en Abonnementsydelse.

8.2. Kvaliteten af den leverede Ydelse skal være i overensstemmelse med branchestandarder.

8.3. Kosmetiske fejl i forbindelse med den leverede Ydelse anses aldrig for en mangel.

8.4. Kunden er forpligtet til straks at udføre kontrol i forbindelse med Ydelsen og er forpligtet til øjeblikkeligt at reklamere over konstaterede mangler. Reklamerer Kunden ikke straks, medfører dette at Kunden fortaber retten til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende i forbindelse med dette.

9. ANSVAR OG BEGRÆNSNINGER I ANSVARET
9.1. Med de begrænsninger der er fastsat i Aftalen, er parterne erstatningsansvarlige overfor hinanden efter dansk rets almindelige regler.

9.2. Virksomheden fraskriver sig ethvert produktansvar iht. produkter indkøbt af Kunden til brug for Ydelsen. Er produkter indkøbt af Virksomheden, er Virksomheden omfattet af sædvanligt produktansvar, men er beløbsmæssigt begrænset, jf. pkt. 9.4 .

9.2.1. Kunden er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at underrette Virksomheden, såfremt der er opstået en produktansvarsskade, eller hvis der er fare for, at en sådan skade vil indtræffe.

9.2.2. I den udstrækning, Virksomheden måtte blive pålagt ansvar over for tredjepart, er Kunden forpligtet til at skadesløsholde Virksomheden i samme omfang, som Virksomhedens ansvar er begrænset i henhold til pkt. 9.4 .

9.3. Medmindre der foreligger grov uagtsomhed eller forsæt fra Virksomhedens side, er Virksomheden aldrig erstatningsansvarlig for økonomiske konsekvensstab, driftstab, manglende besparelser, mistet fortjeneste, goodwill, image, tab af data eller udgifter til genopbygning af data, software, skader på inventar eller hardware eller indirekte tab i øvrigt.

9.4. Virksomhedens erstatningsansvar er endvidere under alle omstændigheder og uanset graden af uagtsomhed begrænset til det laveste af følgende beløb: 1) værdien af det samlede vederlag, som Kunden har betalt til Virksomheden i 36 måneder forud for erstatningskravets opståen, eller 2) 100.000 kr.

9.5. Virksomheden påtager sig intet ansvar for eventuelle fejl eller oplysninger i udleveret skriftligt materiale om produkter, udarbejdet af leverandører uden Virksomhedens medvirken. Dette gælder enhver form for salgsmateriale, beskrivelse, brugervejledning mv.

10. IMMATERIELLE RETTIGHEDER
10.1. Ved sin betaling af vederlag har Kunden en tidsubegrænset, ikke-eksklusiv ret til Ydelsen, som Virksomheden måtte levere, udarbejde eller udvikle under Aftalens løbetid.

10.2. Kunden må ikke videregive eller sælge sine rettigheder i forbindelse med Ydelsen til tredjepart.

10.3. Virksomheden beholder alle rettigheder til egne komponenter, metoder, processer, applikationer, systemer, værktøjer, forretningshemmeligheder, standardprocedurer m.v.

10.4. For materialer leveret af Kunden eller bestilt af Kunden hos tredjepart, indestår Kunden for, at tredjeparts rettigheder ikke bliver krænket.

11. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
11.1. Hvis Virksomheden som led i leveringen af Ydelsen til Kunden behandler personoplysninger i større omfang, eller behandlingen omfatter særlige kategorier af personoplysninger, jf. artikel 9 i Europa- Parlamentets og Rådets forordning 2016/679 (“Forordningen“), indgår parterne en særskilt databehandleraftale.
Indgår parterne ikke en særskilt databehandleraftale, gælder følgende databehandleraftale:

11.1.1. Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordningen, for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.

11.1.2. Virksomheden skal overholde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod sædvanlig timebetaling yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Virksomhedens overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.

11.1.3. Virksomheden skal have ret til, for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger, mod at Virksomheden ved påtænkt skifte af en underleverandør eller ved anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underretter Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte, så Kunden kan nå at komme med indsigelser mod den påtænkte ændring.

11.1.4. Virksomheden påser, at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i Forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.

11.1.5. Virksomheden må ikke uden Kundens forudgående skriftlige tilladelse overføre Kundens personoplysninger til lande uden for EU/EØS eller til en underleverandør, som ikke har tiltrådt EU-US Privacy Shield-aftalen.

11.1.6. Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes Aftale, så de behandlinger, der er nødvendige for, at Virksomheden kan opfylde den indgåede Aftale med Kunden, og dels af eventuelle særskilte instrukser, som Kunden måtte give til Virksomheden.

11.1.7. Hvis Kunden ikke instruerer Virksomheden om andet, så er Virksomheden berettiget og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 4 måneder efter, at Aftalen mellem parterne er endeligt ophørt.

11.1.8. Hvis der sker ændringer i de kategorier af personoplysninger eller kategorier af registrerede, som Virksomheden behandler for og om Kunden, skal Kunden straks underrette Virksomheden herom.

12. MISLIGHOLDELSE

12.1. I tilfælde af væsentlig misligholdelse kan den ikke-misligholdende part med øjeblikkelig virkning hæve Aftalen, forudsat at den ikke-misligholdende part har meddelt den misligholdende part en frist på minimum 14 dage til at afhjælpe den væsentlige misligholdelse og afhjælpning ikke er foretaget inden fristens udløb.

13. FORCE MAJEURE
13.1. Virksomheden skal ikke anses som ansvarlig over for Kunden, for så vidt ansvaret skyldes forhold, der ligger uden for Virksomhedens kontrol, herunder krig og mobilisering, naturkatastrofer, strejker, lockouts, ildebrand, ekstremt vejrlig, nedbrud på elektricitets- eller telekommunikationsnetværk, forsinkede eller mangelfulde leverancer fra underleverandører, pandemier, beskadigelse af produktionsapparat og cyberangreb, som Virksomheden ikke burde have taget i betragtning og ej heller kunne have undgået eller overvundet ved anvendelse af rimelige foranstaltninger.

13.2. Hvis Virksomheden forhindres i at opfylde Aftalen som følge af force majeure, suspenderes Aftalen i det tidsrum, force majeure-hændelsen pågår. Hvis force majeure-hændelsen varer mere end tre måneder, kan Aftalen bringes til ophør af begge parter med 14 dages skriftligt varsel, uden at parterne i den forbindelse kan gøre et erstatningsansvar gældende over for hinanden.

14. FORTROLIGHED
14.1. Parterne er gensidigt forpligtede til at hemmeligholde den anden parts fortrolige oplysninger på samme måde, som var det partens egne fortrolige oplysninger, og ingen af parterne vil fremlægge nogen af den anden parts fortrolige oplysninger for nogen tredjepart.

14.2. Uanset det ovenfor anførte har Virksomheden ret til i markedsføringsøjemed at anvende Kundens navn som reference, hvis denne er erhvervsdrivende.

14.3. Hver parts forpligtelser i henhold til dette afsnit vil fortsat være gældende ved ophør af denne Aftale og fortsætte med fuld gyldighed og virkning, hvad angår den anden parts fortrolige oplysninger, i fem år efter fremlæggelsen af sådanne fortrolige oplysninger.

15. OVERDRAGELSE
15.1. Aftalens rettigheder og forpligtelser kan ikke overdrages til tredjepart uden den anden parts skriftlige samtykke. Virksomheden kan dog, uanset ovenstående, frit overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til Aftalen til Virksomhedens datterselskaber eller associerede selskaber. Det understreges, at Virksomheden er berettiget til at lade en evt. Ydelse udføre af en underleverandør, dog således at Virksomheden fortsat er ansvarlig for leveringen.

16. ÆNDRINGER OG SÆRSKILTE VILKÅR
16.1. Alle ændringer i Betingelserne og Aftalen i øvrigt skal være skriftlige.

16.2. Virksomheden er berettiget til at foretage ændringer i nærværende Betingelser. Ændringerne skal varsles af Virksomheden med et varsel på tre (3) måneder.

17. VÆRNETING, LOVVALG OG TVISTER
17.1. Enhver tvist mellem Virksomheden og Kunden skal afgøres efter dansk ret. Førnævnte lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets internationale privatretlige regler.

17.2. Alle retssager afgøres ved de almindelige civile domstole i Danmark med Københavns Byret som første instans.

17.3. Uanset ovenstående kan Virksomheden dog altid vælge, at tvister skal afgøres ved Kundens hjemting.

18. KONTAKTOPLYSNINGER
18.1. Virksomhedens kontaktoplysninger er følgende:

Disse forretningsbetingelser er senest opdateret den 15. maj 2024.

Kontakt Kundeservice

Velkomen Til VVSTIME Kundeservice

Vi er klar til at hjælpe med jeres henvendelser og glæder os til at hilse på jer. For ikke at bruge vores akut linje, har vi lavet følgende kontakt områder.

Kom ind og få en kaffe og se hvordan vi arbejder.

Telefon:

Mail:

Adresse:

Online VVS Service

Book  opkald

Har du brug for hjælp med et VVS-problem? Udfyld denne korte formular for at booke et videoopkald med en af vores VVS-eksperter. Vi er her for at give dig den vejledning og support, du har brug for, lige når det passer dig.

Online VVS Service

Opsigelse af abonnement  

Vi beklager at høre, at du overvejer at opsige dit abonnement på vores VVS-tjenester. Vi er dedikeret til at yde den bedste service, og din feedback er vigtig for os. Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, beder vi dig venligst følge nedenstående procedure:

Sådan Opsiger Du Dit Abonnement:

Send en Email til Support:
For at opsige dit abonnement, skal du sende en email til support@mail.dk. I denne email bedes du inkludere følgende oplysninger:

Dit kundenummer
Dit fulde navn
Årsagen til opsigelsen (dette hjælper os med at forbedre vores tjenester)

Opsigelsesperiode:
Vær opmærksom på, at der er en opsigelsesperiode på en løbende måned plus tre måneder. Dette betyder, at din service og betalinger fortsætter i denne periode efter din opsigelse er modtaget.

Yderligere Assistance:
Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere assistance, er du altid velkommen til at kontakte os. Vores team er her for at hjælpe dig, hvad enten det drejer sig om at forstå opsigelsesprocessen bedre, eller hvis du overvejer alternative muligheder.

Tak fordi du valgte VVSTime til dine VVS-behov.

Vi håber, at vi kan servicerer dig igen i fremtiden.